Queso rodante. Si polo menos fuera Cabrales…

¿Qué es?

Perseguir un queso. Parece una tarea fácil y simplemente cuestión de velocidad, hasta que descubres que el queso rodará por una colina casi vertical.

Reglas

Actualmente hay dos modalidades. La primera y la más famosa es la de perseguir el queso cuesta abajo, en la que el primero en hacerse con el queso se lo llevará a casa –si es que aún puede caminar-.

La segunda modalidad, la más apta para los niños es inversa a la primera. Habrá de subirse colina arriba, aunque esta vez sin perseguir a un queso, simplemente llegando el primero.

La única regla real es no salir antes de tiempo.

Este pseudodeporte está siendo relativamente perseguido por su peligrosidad. Entre las nuevas medidas que se han tomado, son las de cambiar los quesos por materiales esponjosos que no hagan tanto daño si golpean a alguna persona del público. Por su parte, a los organizadores y participantes no les agrada dicha novedad, ya que hace que el queso no ruede tan rápido como antiguamente.

Historia

Hay varias teorías sobre el nacimiento de este Queso rodante, del que ya hay escritos del siglo XV. Una de ellas aboga por una costumbre pagana de tirar colina abajo cualquier objeto rodante ardiendo para representar el nacimiento del nuevo año tras el invierno. La otra, habla de una especie de protesta de los pastores de la zona.

Con ello, cerca de Gloucester (Inglaterra), se viene realizando esta competición anualmente desde hace siglos.

Competiciones

La actualidad de esta competición está un tanto en entredicho, desde que las autoridades renegaron de su práctica por su peligrosidad. Ahora coches de policía y helicópteros custodian el acontecimiento.

Personas de todo el mundo se acercan para ver, y por supuesto también para participar, en este evento de fama internacional.

La competición se lleva a cabo en la Cooper’s Hill (colina), en el pequeño pueblo de Brockwoth.

Las lesiones forman parte del juego, son muy pocos los participantes que llegan al final sin algún rasguño. Por su parte, las luxaciones, costillas rotas o esguinces son algo muy frecuente. Por suerte, en todos los años de la competición no se han recogido víctimas. Para todo ello, equipos médicos y ambulancias forman parte de la carrera.

Página oficial del evento http://www.cheese-rolling.co.uk/index1.htm

¿Qué ye?

Galgar tres d’un quesu. Paez una xera fácil y cenciella, cuestión de velocidá, fasta que te das cuenta que’l quesu va rodar per una fastera cuasi vertical.

Regles

Anguaño hai dos modalidaes. La primera y la más famosa ye la de correr tres del quesu cuesta abaxo, na que’l primeru en facese col quesu va poder llevalu pa casa –si ye qu’entá puede caminar-.

La segunda modalidá, la más apta pa los neños y neñes ye al revés que la primera. Hai de xubir pela llomba enriba, anque esta vegada ensin escorrer tres d’un quesu, ganado’l prieru que llegue arriba.

La única regla real ye nun salir primero que’l quesu.

Esti pseudodeporte ta siendo relativamente escorríu pola so peligrosidá. Ente les nueves midíes que se tomaron, son les de camudar los quesos por materiales esponxosos que nun manquen tanto si cuten a dalguna persona del públicu. Pela so parte, a los organizadores y participantes nun-yos presta esta novedá, yá que fai que’l quesu nun ruede tan rápido como d’antiguo.

Hestoria

Hai delles teoríes sobro la nacencia d’esti Quesu rodante, del que yá hai escritos dende’l sieglu XV. Una d’elles aboga por un vezu paganu d’aventar llomba embaxo cualesquier oxetu rodante prendíu pa representar la nacencia del nuevu añu tres l’iviernu. La otra, fala d’una especie de protesta de los pastores de la zona.

Con ello, cerca de Gloucester (Inglaterra), vien realizándose esta competición añalmente dende va sieglos.

Competiciones

L’actualidá d’esta competición tá un tanto n’entredichu, desque les autoridaes renegaron de la so práctica pola so peligrosidá. Agora coches de policía y helicópteros curien l’acontecimientu.

Persones de tol mundu avérense pa ver, y tamién pa participar, nesti eventu de fama internacional.

La competición llévase a cabu na Cooper’s Hill (llomba), nel pequeñu pueblu de Brockwoth.

Les mancadures formen parte del xuegu, son bien pocos los participantes que lleguen a la fin ensin dalgún rasguñu. Pela so parte, les luxaciones, costielles rotes o esguinces son daqué bien frecuente. Por suerte, en tolos años de la competición nun se recoyeron víctimes. Pa tou ello, equipos médicos y ambulancies formen parte de la carrera.

Páxina oficial del eventu http://www.cheese-rolling.co.uk/index1.htm 

Leave a comment